miesto: čajovňa u veselého slona, bratislava
čas: 9. 8. 2008, 19:00-22:30
spomímaná čajovňa patrila až dodnes v bratislave k mojim obľúbeným. na úvod, aby som sa vyhla nespravodlivému zovšeobecňovaniu, musím uznať že doteraz som bola vždy veľmi spokojná s kvalitou tak ponúkaných nápojov (a jedál), ako i obsluhy zo strany personálu; o to viac ma nemilo prekvapila dnešná skúsenosť.
s kamarátkou sme si dohodli stretnutie v čajovni o 19:00. kamarátka prišla načas, ja približne o desať minút. pozerali sme si ponukový lístok a popritom sa rozprávali, takže čašníčka prišla medzitým asi dvakrát (zakaždým sme slušne požiadali ešte o chvíľku na rozmyslenie) a až na tretí raz som si vybrala z ponuky - čaj a arabskú placku (pitu). kamarátka ešte nemala stále vybrané, preto sa dohodli že keď sa rozhodne, príde k pultu oznámiť. urobila tak cca o tri minúty, vybrala si iný čaj a takisto arabskú pitu. objednané sme teda mali približne o 19:30.
postupne nám čašníčka doniesla čajíky. medzitým prikvitol ešte kamarát, objednal si čaj, dostal čaj. pre skrátenie chvíle sme hrali človeče, no o 20:30 (pohľad na hodinky) sa nám už čakanie na jedlo zdalo pridlhé a išla som sa spýtať k pultu, v akom stave sú naše objednané pity. (pozn.: doba prípravy bola pri objednávaní čašníčkou odhadovaná na 10-15 minút, v ponukovom lístku je tuším 20 minút. čajovňa v čase našej návštevy bola plná zhruba do polovice.) čašníčka mi oznámila, že na ne zabudla, a teraz ich začne robiť, hotové budú cca za 7-10 minút. keďže kamarát začal byť tiež hladný, poprosila som ju, či môže rovno urobiť tri; povedala že v poriadku.
na to som sa ešte zdvorilo opýtala, či by nebolo možné dať nám zľavu, keďže sme na ne čakali vyše trojnásobku doby prípravy (t.j. zatiaľ hodinu), pri spolovice zaplnenom podniku. zamietavo pokrútila hlavou, že nie.
po asi 10 minútach nám pity priniesla. najedli sme sa, popíjali čaj a dohrali človeče. približne o 22:15 nám priniesla účet s tým že pomaly budú zatvárať, požiadali sme teda ešte raz o zľavu po 10,- sk z mojej a kamarátkinej pity (kamarát čakal iba primeranú dobu), čo sme odhadom určili ako prijateľnú sumu pre obe strany, vzhľadom na cenu jednej pity 75,- sk.
čašníčka znovu odmietla, s argumentom "ako by to dopadlo keby každému dávala zľavu". na našu námietku, že sme čakali vyše trojnásobne dlhú dobu nie našou vinou, a čajovňa nebola ani zďaleka plná (kedy by sa ešte dalo pochopiť omeškanie prípravy), odpovedala že čajovňa podľa nej bola plná dosť, ona sa predsa môže pomýliť, to sa stáva, keďže my sme si "hodinu objednávali" a ešte k tomu neprehľadne. namietla som, že v neprehľadných situáciách sa dá zapisovať si objednávky, aby sa práve tomuto predišlo, a my sme objednávali dokopy max. 15 minút a iba na dvakrát, rozhodne nie hodinu. na čo ona ľadovo poznamenala že sa nemieni s nami hádať, zľavu nám nedá, človek občas zabudne keď ľudia tak dlho objednávajú a mali sme jej to pripomenúť. (to som aj rozmýšľala urobiť cca po polhodine od objednávky, ale povedala som si že ešte počkáme, možno nestíha, tak nech nemá pocit že ju naháňame. hodina však už bola aj na nás priveľa.)
my sme takisto nemali chuť na hádky, videli sme že je neústupná a v tom čase tam bola jediný člen personálu (resp. jediný ktorého sme videli), zaplatili sme teda do koruny presne, s tým že podobný prístup k zákazníkom sa nám zdá prinajmenšom zvláštny. keď už aj bez zľavy, ale čakali sme aspoň slovko ospravedlnenia v zmysle "prepáčte, pomýlila som sa, zľavu vám naozaj nemôžeme poskytnúť, ale mrzí nás že ste museli čakať."
nič podobné však nezaznelo, čašníčka sa naďalej tvárila ľadovo neprístupne a pohŕdavo, akoby my sme boli tí nevychovanci čo si zdĺhavo a chaoticky objednávajú, a čakajú že si to ona bude pamatať. opakujem že objednávanie nám mohlo trvať maximálne 15 minút, ale aj keby trvalo po častiach hoci hodinu, ak sa to čašníkovi zdá neprehľadné, má si objednávky značiť.
všetci traja sme sa zhodli, že i keď chyba bola na strane čašníčky, boli by sme prijali ospravedlnenie aj bez finančného odškodného, chyby sa predsa občas stávajú. na to by však bolo potrebné z jej strany nepozornosť si priznať, stačil by malý usmev, že ju to mrzí a dúfa že nám aj napriek tomu chutilo. naopak, v serióznych podnikoch nebýva zvykom za svoju chybu (i neúmyselnú) obviniť zákazníka a správať sa k nemu odmerane až arogantne.
verím, že čašníčka mala možno iba zlý deň, napriek tomu do tejto čajovne asi na dlhšiu dobu nevkročím. a to tiež iba v prípade, že obsluhu bude tvoriť iný personál. čajovňa u veselého slona mala doteraz u mňa aj v mojom okruhu známych veľmi dobrú povesť, o ktorú však môže pri opakovaní podobných situácii pomerne ľahko prísť. snáď sa tak nestane, bola by to škoda.
2008-08-09
° "náš zákazník - náš pán" u veselého slona
autor: ivic@ čas: 11:09:00 PM
kategória: ľudia
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
18 comments:
A kde si nechala velke pismena? Pokazil sa ti shift? :)))
mirko ty vzdy tak obdivuhodne k veci pises... ako to len robis??
:)))
ty druhych zdrbavas za pisanie a si myslis ze ty ostanes bez povsimnutia? :-pp
mirko, ak sa zastavas tohto krasavca, tak si vsimni ze ja sa nikde nenavazam do niekoho co pise samymi malymi pismenami, prip. hoci samymi kapitalkami :DD dotycny typek bol trochu iny pripad a ty to vies, takze poprosim nerypat, lebo uz s tebou nepojdem druhykrat fotit... tazky trest :P
hnupe, ak by si to nezaklincovala tym tazkym trestom neist so mnou fotit tak by som sa bal, ze humor si si zabudla vcera v tej cajovni :D
vidis vidis ivica, takto dopadnu experimenty s cajovnami... musis zacat chodit s nami do krcmy, to je istota ;-)
Aka socka, ze vraj zlavu... :-)
Ste mali pytat aspon korunku nech vam vrati vy socky. Takto sa ponizovat pre 10 susnov. Z vasej partie musia byt majitelia podnikov nadseni. Presedite im tam celu vecnost a este aj chcete zlavu. V stanicnom budete maju pitu za 74,50 Sk. Presunte sa tam...
anonym, asi si to nedocital do konca, predpokladam... pisala som ze 10sk sme brali ako symbolicku sumu za to dlhe cakanie a arogantny pristup, a tiez som nizsie napisala ze bolo by nam stacilo hoci iba ospravedlnenie, ale ani toho sme sa nedockali, namiesto toho casnicka arogantne svoju chybu zvalila na nas, nepravom.
co sa tyka nasho "celovecnostoveho" pobytu v cajovni, ver mi ze keby nam jedlo doniesla nacas, boli by sme tam sedeli o cca hodinu menej.
na margo "socky" - vo vacsine podnikov kde je slusna obsluha prepitne nechavam; odmietam ho vsak dat niekde kde ma budu este aj urazat a spravat sa k nam podobnym stylom. vidim ze ty si sa chytil toho podstatneho z celeho clanku... to je hlavne.
No len dufam, ze ja som Ta nenastval... som si len srandu robil. :-)
Levicek ty nie, to bolo vidno ze si podpichol :P
ale anonymov ton mi pripadal iny.
Tak, uz som happy - a uplne zadarmo! :-P
Ja tam teda nechodím, odkedy mi doniesli tú prevarenú vodu, ktorej hovorili čaj. :D (som asi ignorant, ja viem).
Ja som tam bol, hadam dvakrat, vzdy sme dlho cakali na obsluhu, dokonca na caj. Uprednostnujem cajovnu na Kollarku.borisparis
Písala si, že bola doteraz tvoja oblubená čajovňa, tak kde su blogy o pozitívnom hodnotení? Neviem ich nájsť. Je žalostné, ak má niekto čas vypisovať neuveriteľne dlhé kritiky (musíš sa dobre nudiť) a podrobne opisovať situáciu zo svojho subjektívneho pohľadu. Nechcem sa zastávat tej obsluhy, mala sa ospravedlniť atď. ale bola si už napr. v čajovni na Zámockej? Čakali sme 45 min. kým sme si vobec objednali a to sme poriadne zvonili zvončekom. A nikto sa nám neomluval, ani nič podobné. Ale vieš čo, vôbec nás to nerozladilo, čajovne sú už raz také. "náš zákazník-náš pán" môžeš ísť uplatniť do Carltonu, tam budeš s obsluhou určite spokojná! A keď sa chceš rýchlo najesť odporúčam Mccdonald... A inak v tej čajovni u slona hladajú tuším brigádnikov, tak sa prihlás a môžeš všetkým ukázať, ako sa to správne robí. A k tej zľave 10 sk nenachádzam slov. Poznám ľudí v tej čajovni (aj keď je pravda, že teraz sú tam nejakí noví) a viem, že sú fajn a vždy sa tam cítim dobre.
anonym >>
1. clanky s pozitivnym hodnotenim zatial nemam, to uznavam - jednoducho z dovodu ze som nezamyslala mat tento blog na recenzie podnikov. tento clanok bol skor vynimka, a na margo toho ze som sa "nudila" pri dlhom rozpisovani - napisane som to mala praveze dost rychlo, lebo som tu neprijemnu skusenost mala este cerstvo v pamati. pokial viem, na blog clovek pise (aj) svoje osobne zazitky, tak som napisala tento jeden negativny - ALE nechcem tvrdit ze je to tam pravidlom, preto som spomenula ze dovtedy bola ta cajovna mojou oblubenou.
prave z tohto dovodu tam niekedy planujem zajst znova (uz mi chyba ich skvela pita s olivami a dobre cajiky) a ak bude skusenost pozitivna, nemam problem to takisto napisat - verim ze casnicka vtedy mohla mat proste zly den, preto nebudem kvoli tomu zavrhovat celu cajovnu; no to neznamena ze o negativnych skusenostiach nebudem pisat. ten clanok bol vtedy najma akymsi "vyventilovanim sa", teraz by som to mozno napisala miernejsie, ale necham to tam - a buducu (dufam pozitivnu) skusenost opisem najblizsie ked tam pojdem.
2. co sa tyka tej "zlavy" - mysleli sme to vtedy skor tak symbolicky, a kludne by nam bolo stacilo ospravedlnenie slovne (napokon som to tam aj pisala).
3. ano, cajovna je fajn, ma svoju atmosferu a tiez sa tam dobre citim, preto im (aj novemu personalu) drzim palce. akonahle bude pozitivny zazitok tak napisem - nech sa negativny vynuluje.
4. a mcdonald by som s cajovnou rozhodne neporovnavala... navyse, mne nevadi (niekedy) si aj dlhsie pockat na pripravu jedla/caju, ak mam cas; akurat som rada o tom dopredu informovana ze to bude dlhsie trvat, alebo ak sa na nieco zabudne tak ospravedlnenie by podla malo byt samozrejmostou. snad nechcem tak vela.
neni to pekne ze takto pises o podniku a robis mu zle meno. neni to fer. Budme radi ze cajovne vobec existuju a podporujme ich...V cechach vela cajovni uz skoncilo,proste sa z tych cajikov neda vyzit.A pritom su to najnormalnejsie podniky v tomto uz nenormalnom meste
avalon >>
spomenula som niekolkokrat v clanku a aj v diskusii (neviem ci si aj tu cital), ze nechcem zovseobecnovat na zaklade jednej zlej skusenosti, cajovna patrila doteraz k mojim najoblubenejsim a urcite jej dam sancu znova, verim ze to bola iba vynimka; chystam sa tam najblizsie ked bude cas. ale neviem co sa ti nezda fer; ja som opisala svoj jeden zazitok, snazila som sa opisat ho objektivne; nefer by mozno bolo keby som na zaklade toho zavrhla celu cajovnu; ja viem ze lepsie sa citaju pozitivne ohlasy, no nemyslim si ze pri negativnej skusenosti si treba iba zahryznut do jazyka a cusat, zvlast ak sa nam zda ze chyba nebola na nasej strane. samozrejme som rada ze cajovne existuju (a konkretne ze v bratislave je ich celkom dost na vyber), ale upozornit na nedokonalost (ktora sa da lahko napravit) mi nepripada nefer.
sama som prekvapena kolko ohlasov mal tento clanok; preto v ramci objektivity, ako som uz spomenula, po najblizsej navsteve pridam aj pozitivne hodnotenie, ak bude zasluzene... nechcem aby z toho vznikol dojem ze mam nieco proti tej cajovni, prave naopak - no myslim ze personal by sa mal vsade spravat slusne a ustretovo; verim ze vtedy to bola iba vynimka, ale clovek nikdy nevie, kto si o nom urobi nazor prave na zaklade takejto vynimky - najma ak je niekto v danom podniku prvy raz a nemal tolko predoslych pozitivnych skusenosti.
Post a Comment